Notisbod notis:

Pembelian karya-karya Nurul Syahida kini boleh didapati secara online melalui ejen Mohamed Feroz atau melalui Karangkraf Mall. Setiap pembelian membolehkan anda mendapat tandatangan dan ucapan khas penulis.

Whatsapp/Hubungi: 019-2254910 (Abg Long)
Berikan (nama)(alamat)(nombor telefon)(kuantiti buku)

Thursday, August 16, 2012

That raya entry before balik kampung

Maafkan aku.

Hari ni aku check extreme tracking aku dan mendapati:


Setiap kali aku mendapati orang carik buku aku yang latest, aku rasa sangat bersalah sebab tak ada buku latest. But sekali lagi diingatkan, bukannya aku tak tulis apa-apa tahun ni. Ada. Tapi editor kitorang tak ramai, penulis sangat ramai, manuskrip sangat banyak, dan last time aku tengok worklist editor aku, diorang dah full sampai akhir tahun. Itu worklist editing ye, bukan jadual publishing.

So... maafkan aku atas masalah-masalah teknikal yang tak dapat aku selesaikan.

Aku balik raya esok. Aku tak perasan apa yang dah berlaku dalam dunia sepanjang minggu ni sebab aku sibuk top up kerja. Nak kata "aku sibuk top up ibadat" macam sangat over the top je. Maklumlah, berbeza dengan orang kerja opis, bila aku tak kerja aku tak dapat duit. Sistem kais pagi makan pagi la katakan. Haha.

Right now tengah busy trying to finish AKN2. Sebenarnya nove lagi satu tu dah nak siap, tapi upon editing aku rasa cam, "THIS IS SHIT!!!"... so aku tinggalkan buat sementara dan siapkan AKN2. I will tweak the other one later on... if I feel like it. The worst would be leaving it until next year or next next year. Dalam otak aku ada ratusan plot cerita, tapi tak ada satu pon yang membolehkan aku tulis sebanyak 500 mukasurat  over. I think I should make a novella, like Stephen King's "Secret Window Secret Garden"... empat cerita dalam satu and those kind of things. I think I work better when I am not stressed down by the number of pages I have to work on.

But anyways... aku mintak maaf sebab tak dapat tunaikan hajat nak buat kad sendiri lagi tahun ni dan tak berkesempatan nak even create a Facebook banner or a blog bunting untuk mengucapkan selamat hari raya kepada semua readers yang sangat mengebest. Aku rasa sangat malu sebab masih menggunakan ucapan yang dibuat pada tahun 2010 ini untuk wish my readers SELAMAT HARI RAYA.

I know it's cliche, but still... maafkan semua silap dan salah. Bukan sebab kena sambut raya jadi kena mintak maaf, tapi sebab kita tak tahu apa yang berlaku dalam perjalanan kita balik ke kampung atau apa yang akan berlaku sepanjang musim perayaan. Jadi maafkan aku kalau ada tersilap kata, termenggunakan perkataan shit lebih dari jumlah yang sepatutnya digunakan oleh seorang wanita, gelak berlebihan dan yang sewaktu dengannya.

Love you guys. See you next week, insya-Allah!

4 comments:

Aliesha Kirana said...

Salam Aidilfitri Kak Shai! maaf zahir batin! apapun saya ttp support akak dan sanggup tggu hasil karya akak for the rest of my life. heheeheheheh.

smoga syawal yg menjelma membawa seribu keberkatan utk kita semua! ^________^

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

hoi!
aku tanak yg lama, aku nak gambar ucapan yg baru punye.
hahaha...
tp xpelah, ko kan slalu kejar masa.
oleh sbb esok ko nak pulang ke kg, aku maafkan ko.
hehh..
'eid mubarak babe!

inahornaw said...

shai! selamat hari raya!tak sabar nak tunggu akn2!rindu raul eh betul ke eja maals nak check.tp suka jugak sifat sinis heroin tu!!!!!rindu diaorg..ada tak kawan baik diaorg yg duaorag tu?bila nak publish akn2?2013 ke?publish cakap tau!nak beli!!!!dgn autograph skali tau!buku shai membuka minda rasanya..tak terlalu jiwang mcm buku cerita lain yg kadang2 memualkan...rasanya if takde kisah cinta pun best...tp maybe tak ramai org suka kot sbb buku cinta la yg org ramai suka..tp aku mcm dah give up dgn cinta lelaki...hehehehe...teruk kan...mcm org frust bercinta tp sbnrnya tak pun....bosan kot dan terpengaruh ngan novel or drama...byk tgk nora elena la ni..mana ada hero macam tu dlm realiti kan?if ada mesti la diaorg nak org mcm nora elena dan bukan org biasa2 dan average mcm aku..hahahahah..(oh terasa sgt sinikal tetiba...)

Shai Kamarudin said...

Aliesha Kirana - Selamat Hari Raya tuyutu! Semoga debut novel terus laris!

Ema- eid mubarak tuyutu, bebeh. kim salam peluk cium cubit pipi tarik telinga kepada helwa melwa. yela, taun depan aku buatla betul2.

Kak Wan - thanks ^^. tatau lagi akan keluar bila sbb belom siap lagi. Tapi novel trio dgn zara amani n liza nur insyaAllah keluar awal 2013. Selamat Hari Raya!