Notisbod notis:

Pembelian karya-karya Nurul Syahida kini boleh didapati secara online melalui ejen Mohamed Feroz atau melalui Karangkraf Mall. Setiap pembelian membolehkan anda mendapat tandatangan dan ucapan khas penulis.

Whatsapp/Hubungi: 019-2254910 (Abg Long)
Berikan (nama)(alamat)(nombor telefon)(kuantiti buku)

Thursday, September 29, 2011

Aku tak tahu apa cerita aku sebenarnya, aku terlampau konfius akibat penambahan kerja yang aku lakukan pada diri sendiri...

Yeapppp, my butt hurts. Not butthurt, just, you know, actual butt... is hurting. I have been finishing up on my scanning job and I can proudly say that after five month, it's finisheddddd.

Now, aku cuma tinggal nak edit saja itu gambar semuanya. All 6,430 of them. Yeahhhh. Rock on, miss thang.

Seperti kata pepatah,......................... okay, aku tak tahu pepatah untuk hal ni tapi sememangnya aku adalah pakar mencari kerja. Contohnya, boleh je aku teruskan buat gossip news Korea kan? Tapi nnnnnope. Shai memang pandai so dia pun tawar diri nak buat gossip news Indonesia. You see, bila orang ini (tuding jari kat diri sendiri) dah siap satu kerja, dia tak boleh nak duduk diam tanpa membuat kerja baru. Lepas tu menyesali perbuatannya. Everytime, dude. Every single time.

Oh, by the way, saya akan menghadiri sesi promosi buku sempena MINI PESTA BUKU anjuran PERPUSTAKAAN AL-KHAWARIZMI Kolej Polytech MARA. It's on 5th October, pada jam 10 pagi ke 12 tengah hari.
(see? bold line and italic, you must be mad to missed it)

Macam mana saya nak ke sana? Entahlah, tapi I am an alumnus of UIA. THAT place is like Hogwarts and I have survived its every secret coven and secret halls. Do you know how to get to Dr Rahman Tang's room without getting lost? I know the way. Do you know how to go to Experimental Hall 3? I know where it is. Do you know how to go to the English Lab 2? That place that is there but you can't seem to find the way? I KNOOOOOWWWWW.

Ok, drama queen aside.

 As far as everybody's concerned, I have a 1960s brain - everything is about Charles Manson, JFK, Vietnam War dan Audrey Hepburn. Every technology is a "thingy". Stylus? It's a "pointy-thingy". Android Gingerbread? It's a "thingy that sounds like a George Lucas movie meets food". Blackberry Gold? It's a "BB brand-thingy". Dual-core processor? It's a thingy that I don't care.

Kalau nak tanya aku soalan, pastikan ia tak ada kaitan dengan gadgets. Here is how I look into the world at large. Kalau hari ni aku ada benda paling canggih dalam dunia, esok ada benda paling canggih dalam dunia baru akan keluar dan aku punya benda canggih hanyalah sekeping tukun tiruan. Jadi untuk mengelakkan diri sendiri daripada membeli kecanggihan dunia yang tak akan berakhir, aku mengambil keputusan untuk pergi ke belakang dan menjadi sahabat gua zaman moden.

Jadi kalau kamu tanya aku tentang gadget terkini, aku adalah dumb brunette itu. Tapi kalau kamu nak tahu apa yang terjadi pada malam Sharon Tate dibunuh dengan kejam oleh keluarga Manson, well, aku dah habiskan separuh daripada usia aku membaca tentang mereka (untuk apa, aku pun tak tahu. I just have a curiosity over the despicables... I have already khatam kisah John Wayne Gacy dan juga kisah The Chicken Coop Murders).

Dulu mungkin aku akan criticise tentang gadgets... oh gadget lovers are these and these. But nowadays, that's not the case. Terimalah dengan redha bahawasanya aku ini memang wanita kuno. Apa yang aku sedihkan ialah, aku teringin dalam satu2 masa, bila aku berjumpa dengan kawan yang dah lama tak jumpa, kawan tu tak habiskan separuh daripada masanya typing on her whatsathingy. If you wanna do that, don't make plans with me. I am too busy nak layan orang yang tak boleh berenggang dengan benda yang akan bagi dia cancer. Your phones should be in your bag when you're with actual human!

4 comments:

rb said...

it annoys me when you are with someone and they are on their so called phones...

for goodness sake,i just feel like telling them

get a REAL life...its like talking to someone who is talking to another person....

Shai Kamarudin said...

haha tulah pasal. it blurs all the etika komunikasi. sbg bekas naqibah, lagi la rasa tensen sbb dah instill dlm diri utk dengar dan tengok muka org yg bercakap.
bi, ko kat manchester ke skrg?

izza said...

hahahahahahahah i lurrrvveeeee your interpretation of Android Gingerbread!!!!

Shai Kamarudin said...

sbnrnya aku masih tatau android gingerbread tu apa. :P